Wideo marketing – wszystko, co musisz wiedzieć

Data dodania: 27.12.2016


Żyjemy coraz szybciej, mamy coraz mniej czasu – jak w takich realiach mają się odnaleźć marketerzy? Jak zwykle nie ma problemów nie do rozwiązania. Podążając za rosnącą popularnością mediów interaktywnych branża reklamowa sięga po taką formę komunikacji, która pozwala na szybkie i atrakcyjne przekazanie informacji. Oto wideo marketing i wszystko, co warto o nim wiedzieć.   

Co to jest wideo marketing

Nie od dziś wiadomo, że obraz może przekazać więcej niż tysiąc słów, dlatego nie jest tajemnicą to, że użytkownicy sieci doskonale reagują na atrakcyjne obrazy, fotografie i praktyczne infografiki. Okazuje się jednak, że coraz częściej sam obraz nie wystarczy, a w jego miejsce pojawiają się animacje i filmy. Właśnie ta forma treści zdobywa coraz większą popularność w sferze marketingu internetowego.

Wideo marketing to kolejne narzędzie w rękach specjalistów od reklamy i wizerunku. Jego siła tkwi przede wszystkim w dużo większych możliwościach zaangażowania odbiorców niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych treści pisanych, a nawet obrazów.

Szukasz specjalistów w sieci? Polecamy: content marketing Poznań

Jak wykorzystać wideo w promowaniu firmy

Materiały audiowizualne powinny stanowić spójny element strategii content marketingowej firmy. Oznacza to, że nie mogą być przypadkowymi filmikami wrzucanymi do sieci w sposób całkowicie nieprzemyślany i przypadkowy.

Wideo marketing może spełniać dokładnie te same cele, co tradycyjne formy marketingu treści, a więc przede wszystkim pomaga budować pozytywny wizerunek marki i wzmacnia jej rozpoznawalność. Dodatkowo firma ma szansę być pionierem w swojej branży lub specjalizacji, bo na rynku polskim wideo marketing dopiero zaczyna się rozwijać.

Warto znaleźć swoją niszę, poznać potrzeby naszej grupy docelowej i skutecznie na nie odpowiedzieć. Można zarówno tworzyć treści wideo we własnym zakresie, jak i nawiązać współpracę z influencerami z blogosfery.

Polecamy usługi dla firm: projektowanie stron internetowych

Dlaczego warto sięgnąć po wideo marketing

Narzędzia wideo marketingu pozwalają na dotarcie do większej grupy odbiorców, głównie poprzez udostępnienie oryginalnych, przydatnych materiałów, ale nie tylko. Materiały wideo pozwalają zaspokoić ciekawość odbiorców, budować zaufanie oraz sympatię do marki.

Warunkiem skuteczności tej metody promowania marki jest jednak przemyślana strategia oraz przede wszystkim systematyczność w działaniu. Firma musi najpierw zawalczyć o grono odbiorców, a później zadbać o nawiązanie długotrwałej relacji.

Wysoka jakość usług: pozycjonowanie stron Poznań

Formy wideo marketingu

Tak naprawdę ile firm, tyle pomysłów – najważniejsze to zaprezentować odbiorcom coś, co albo przyniesie odpowiedzi na ich pytania, albo dostarczy im rozrywki, albo wzbudzi ich ciekawość i zainteresowanie.

Od poradników, materiałów instruktażowych, przez wywiady, rozmowy i materiały zza kulis codziennej pracy firmy, aż po prezentacje produktów, recenzje czy humorystyczne scenki – formy wideo marketingu pozwalają każdej marce dobrać odpowiednie narzędzia.

Sprawdź: strony internetowe Poznań