Prowadzenie kampanii w social media

Data dodania: 29.07.2016


Nasze życie zmieniło się o 180 stopni od czasu kiedy Facebook wkroczył na sieciowe salony. Ale dzisiaj portal Zuckerberga nie jest jedynym rozgrywającym karty, jeśli chodzi o media społecznościowe – coraz większą popularnością cieszą się także takie strony jak YouTube, Twitter, Instagram czy Snapchat. Możliwości oddziaływania przez social media już dawno dostrzegli specjaliści do spraw marketingu internetowego, do tego stopnia, że dzisiaj można już mówić o osobnej dziedzinie w tej branży, a mianowicie social media marketing.

Jakie media społecznościowe może wykorzystać marketer

Agencja interaktywna (Poznań), która zaoferuje klientowi usługi związane z marketingiem w mediach społecznościowych powinna zacząć swoje działania od opracowania odpowiedniej strategii działania. Trzeba ustalić jakie są cele działania w social media i na tej podstawie wybrać kanały komunikacji oraz środki, jakie zostaną użyte do prowadzenia kampanii social media. Standardem jest dzisiaj prowadzenie firmowej strony na Facebooku, ale warto dostosować potrzeby grupy docelowej konkretnej marki i pojawiać się w tych mediach, z których korzystają potencjalni klienci firmy.

Według raportu opublikowanego przez portal WirtualneMedia.pl w 2015 roku największą popularnością wśród agencji interaktywnych, a przede wszystkim użytkowników cieszył się niekwestionowany lider, czyli Facebook, ale prognozy na 2016 rok wskazują, że warto uwzględnić w swoich planach także wykorzystanie Twittera, Snapchata, Instagrama, a także blogów.

Czemu social media marketing jest skuteczny

W dobie wszechobecnych reklam, które atakują odbiorców z każdej strony, używając coraz mniej subtelnych narzędzi i komunikatów człowiek zaczął wykształcać w sobie pewnego rodzaju odporność na przekazy reklamowe. Stąd specjaliści od marketingu (sprawdź: agencja interaktywna Poznań) musiał zacząć szukać alternatywnych, mniej agresywnych metod dotarcia z ofertą firmy do grupy docelowej.

Jak pokazują doświadczenia marketerów komunikacja z klientem przez kanały społecznościowe jest uznawana przez większość odbiorców za bardziej autentyczną i szczerą. Oczywiście trzeba wiedzieć jakie komunikaty tworzyć, kiedy je publikować i w jaki sposób komunikować się z użytkownikami, którzy odwiedzają nasze strony social media. Na pewno nie można ograniczyć się do traktowania mediów społecznościowych jak wirtualnych słupów reklamowych. Tutaj również obowiązuje złota zasada content is king, czyli zawartość i przydatne treści powinny przeważać, tak aby odbiorcy chętnie wracali na nasze strony. Długofalowym celem powinno być też nawiązanie stałej relacji z potencjalnymi klientami i rozwijanie związków opartych na emocjach.

Jak działać w mediach społecznościowych

Sztuką nie jest prowadzić firmowego fanpage, ale uzyskać takie efekty, które przełożą się (prędzej czy później) na zwiększenie sprzedaży produktów czy usług danej marki. Co prawda właściciel marki może na własną rękę zająć się obsługą social media, ale jak pokazuje praktyka agencji interaktywnej (Poznań) często może to przynieść więcej szkody niż pożytku. Odbiorcy szybko wyczują nieszczere intencje i nieumiejętne działanie, a wtedy trudno będzie opanować straty wizerunkowe naszej marki. Dlatego warto powierzyć tworzenie i wdrażanie kampanii social media ekspertom marketingu z agencji interaktywnych (sprawdź: G2TEAM).