Firmowa strona internetowa

Data dodania: 29.07.2016


Mówi się, że jeśli nie ma cię w sieci – nie istniejesz. I trudno się z tym stwierdzeniem nie zgodzić. Obecnie każda branża bez wyjątku korzysta z możliwości rozwoju jakie niesie ze sobą wirtualna rzeczywistość. Jeśli nasza firma nie może pochwalić się nowoczesną stroną www trudno myśleć o pozyskiwaniu nowych klientów i budowaniu wizerunku sprawdzonej, zaufanej marki. Oto jak powinna wyglądać firmowa strona internetowa.

Wirtualna wizytówka firmy

Jak odbiorcy szukają najlepszych ofert? W Internecie. Dzisiaj nie ma działalności biznesowej, która może powiedzieć, że w jej branży obecność w sieci nie jest niezbędna. Dzięki profesjonalnie zaprojektowanej firmowej stronie internetowej marka może zdobyć zaufanie potencjalnego klienta już od pierwszego kontaktu, czyli wejścia użytkownika na nasz portal. W praktyce witryna w Internecie to forma wirtualnej wizytówki działalności firmy, dlatego zdecydowanie warto powierzyć projektowanie firmowych stron internetowych specjalistom, którzy zadbają o to, aby wizyta na stronie była zachętą do skorzystania z oferty firmy.

Ogromne znaczenie dla oceny wiarygodności marki będzie zarówno warstwa techniczna, jak i merytoryczny poziom zawartości. Projektowanie firmowych stron internetowych oprócz wyboru optymalnego systemu, oprogramowania czy serwera powinno obejmować też przygotowanie profesjonalnych, rzetelnych treści, które się na niej pojawią. W końcu to ze strony internetowej potencjalni odbiorcy czerpią informacje odnośnie oferty, historii firmy, znajdują dane kontaktowe oraz wiele więcej – wszystko zależy od profilu i obszaru działalności.

Identyfikacja wizualna

Strona internetowa przedsiębiorstwa podobnie jak wszystkie inne materiały związane z działalnością firmy musi stanowić harmonijny element pod względem wizualnym. Strategia spójnej identyfikacji wizualnej to jeden z podstawowych narzędzi brandingu, czyli budowania świadomości marki wśród klientów. Agencja interaktywna G2TEAM wskazuje, że projektowanie firmowych stron internetowych powinno się opierać na atrakcyjnej oprawie graficznej, ale w zgodzie z innymi elementami identyfikacji wizualnej marki.

Na każdym urządzeniu

Biorąc pod uwagę to, jak powszechne stały się dziś urządzenia mobilne trudno nie docenić wagi takich użytkowników przy projektowaniu stron internetowych. Stąd popularność responsywnych stron, czyli witryn tworzonych zgodnie z techniką Responsive Web Design, określaną w skrócie jako RWD. Projektowanie firmowych stron internetowych w systemie responsywnym to z perspektywy użytkowników urządzeń mobilnych, takich jak tablety czy smartfony przede wszystkim pełna wygoda. Ale strony RWD są też lepiej oceniane przez roboty wyszukiwarki Google, dzięki czemu nasza strona znajdzie się wyżej na liście wyników.

Wdrożenie strony… i co dalej?

Jak podkreśla zespół G2TEAMagencja interaktywna Poznań, sama realizacja zlecenia i stworzenie strony www to nie koniec usług, na jakie powinien liczyć klient. Chociaż projektowanie firmowych stron internetowych najczęściej rozumiane jest jako przygotowanie witryny i wdrożenie jej działania w praktyce na tym nie kończy się wsparcie specjalistów. Klient powinien uzyskać dostęp do czytelnego systemy zarządzania treścią, czyli CMS, który pozwoli na wprowadzanie prostych zmian, modyfikacji treści i zawartości strony bez zaawansowanej wiedzy informatycznej.