Dobre logo firmy kluczem do sukcesu

Data dodania: 29.07.2016


Złośliwi mówią, że współcześni ludzie w dużej mierze zachowują się jak społeczeństwo obrazkowe. Jest w tym ziarnko prawdy – większość z nas jest wzrokowcami, przez co gros komunikatów, które docierają do odbiorców w przekazach reklamowych to właśnie obrazy, zdjęcia i infografiki. Najważniejszym obrazem w działalności marki, który powinien przekazywać więcej niż 1000 słów jest skuteczne, dobre logo firmy.

Czemu logo jest ważne

Logo firmy to jedno z podstawowych elementów identyfikacji wizualnej działalności przedsiębiorczej. Stanowi graficzny znak rozpoznawczy, który ma przede wszystkim pozwolić odbiorcom i grupie docelowej klientów na trafne kojarzenie nazwy i obszaru działania firmy. Jak wskazują eksperci z agencji interaktywnej w Poznaniu, odpowiednio zaprojektowane logo nie tylko wpływa na rozpoznawalność marki, ale często stanowi impuls do tego, aby zainteresowani odbiorcy na własną rękę sprawdzili w jakiej branży funkcjonuje dana firma.

Jako podstawowy element identyfikacji wizualnej logo powinno pojawiać się na wszystkich materiałach reklamowych – od ulotek, plakatów, przez logotypy na wizytówkach, portalach społecznościowych czy nawet w stopce mailowej pracowników firmy. Takie działania powinny być spójnym elementem strategii brandingowej, która w długofalowej perspektywie na pewno przyniesie każdej firmie wymierne efekty.

Jak powinno wyglądać dobre logo

Wbrew pozorom zaprojektowanie skutecznego logo nie jest takie łatwe, jak może się wydawać. Każda agencja interaktywna (Poznań) czy niezależni graficy potwierdzą, że kardynalnym błędem w tworzeniu logo firmowego jest zbyt dosłowne podążanie za aktualnymi trendami w grafice czy nawet inspirowanie się innymi pracami. Jest to błędny tok myślenia przede wszystkim dlatego, że istotą dobrego firmowego logo jest unikalność i wyróżnianie się na tle konkurencji. Naprawdę dobre logo jest ponadczasowe i charakterystyczne, przez co klient nie będzie mylił działalności kilku przedsiębiorstw.

Kto zaprojektuje logo

Prawda jest taka, że prace nad profesjonalnym logo warto powierzyć specjalistom w dziedzinie marketingu. Agencja marketingowa w Poznaniu G2TEAM mówi, że celem prac grafików jest stworzenie takiego projektu, który będzie odpowiadał określonym wytycznym technicznym, jednocześnie łącząc misję i ideę funkcjonowania firmy oraz ewentualną wizję klienta.