Content marketing, czyli liczy się jakość

Data dodania: 28.07.2016


Kiedyś mówiło się, że reklama jest dźwignią handlu. Dzisiaj, w dobie nowoczesnych technologii i globalnego wpływu internetu na rozwój nawet tych niewielkich, lokalnych firm konsumenci stają się coraz bardziej odporni na nachalne i bezrefleksyjne środki reklamowe, szczególnie te dostępne w internecie. Jak zatem wpłynąć na potencjalnych konsumentów i przekonać ich do skorzystania właśnie z naszej oferty? Tworząc wartościowe treści, które przy okazji mogą wpłynąć na wzrost przychodów firmy i jej rozpoznawalność wśród klientów – poznajcie content marketing.

O co właściwie chodzi? Pojęcie content marketingu robi furorę już od dłuższego czasu i jeśli ktoś interesuje się tematyką związaną w komunikacją społeczną, reklamą, a mówiąc jeszcze bardziej precyzyjnie z optymalizacją i tworzeniem stron internetowych na pewno nie raz o nim słyszał. Zadaniem content marketingu jest budowanie relacji z odbiorcami, która będzie się charakteryzować zaangażowaniem obydwu stron. Działania marketera treści mają wzbogacać wiedzę, bawić i zachęcać do dalszej aktywności i kontaktów z firmą – nie tylko na poziomie odwiedzania jego strony internetowej, ale na przykład przez komunikację w mediach społecznościowych i w końcu skorzystanie z usług danego przedsiębiorstwa.

Czym różni się content marketing od dobrze znanej reklamy? Przede wszystkim podejściem odbiorców – w przypadku reklamy potencjalni klienci są świadomi, że głównym celem takiego przekazu jest prosty komunikat, który ma po prostu sprzedać dany towar czy usługę. Natomiast marketing treści zakłada głównie dostarczenie odbiorcy wysokowartościowych, dobrej jakości materiałów, które powinny zaspokoić ich potrzeby a nie tylko nakłaniać do kupna. Efekty content marketingu zazwyczaj są zauważalne po dłuższym czasie, bo celem takich działań jest przede wszystkim zbudowanie świadomości marki, zaufania do danej firmy tak, aby w grupie docelowej wytworzyć wręcz emocjonalne przywiązanie. Taka strategia powinna przynieść długofalowe efekty, które według ekspertów z branży na dłuższą metę będą przynosić więcej zysków niż najlepsza reklama tradycyjna. Innymi słowy content marketing ma sprawić, że odbiorcy zechcą podjąć z nami współpracę nie ze względu na impuls usłyszany w reklamie, ale dlatego, że są w jakiś sposób zaangażowani w naszą działalność. Działania marketingu treści można też rozumieć w kontekście zasady wzajemności – dobre treści w zamian za podjęcie aktywności.

A jak marketing treści ma się do SEO, czyli optymalizacji dla wyszukiwarek? Skoro pojęcie SEO rozumiemy jako wszelkie działania, które promują strony internetowe w wyszukiwarkach łatwo zauważyć między nimi pewien związek. Im wyżej znajduje się strona, tym większe prawdopodobieństwo, że znajdzie ją potencjalny klient i zacznie z nim współpracę. A wysoka pozycja na liście wyników zależy w dużej mierze właśnie od zawartości strony. Zatem tworzenie jakościowej treści na odpowiednio stworzonej stronie internetowej prowadzi do wysokiej pozycji w wyszukiwarce i sukcesu firmy, rozumianego nie tylko jako wzrost sprzedaży, ale większa rozpoznawalność i sympatia wobec danego podmiotu.

Co istotne, o ile o jakość świadczonych usług czy ofertę sprzedaży właściciel biznesu powinien zadbać we własnym zakresie, o tyle projektowanie stron www i proces optymalizacji stron internetowych warto powierzyć specjalistom z branży. Usługi profesjonalnej agencji interaktywnej, która zajmuje się tworzeniem stron internetowych oraz ich pozycjonowaniem to przede wszystkim świadome działanie, nastawione na osiągnięcie konkretnych rezultatów przez najlepiej dostosowane do konkretnego klienta metody. Czy opłaca się skorzystać z takich usług? Na pewno, zwłaszcza, że samodzielne próby działania nieco po omacku mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku, bo na strony uważane za SPAM może zostać nałożona dotkliwa w efektach kara.